מה זה ESIM ?

מהו eSIM וכיצד הוא עובד?

eSIM, קיצור של SIM משובץ, היא טכנולוגיה מהפכנית המאפשרת למשתמשים לעבור בין רשתות סלולריות ללא צורך בכרטיסי SIM פיזיים. זהו כרטיס סים וירטואלי שמוטמע במכשיר שלך וניתן להפעיל ולבטל אותו באמצעות אפליקציה או הפעלה דרך האוויר (OTA). הטכנולוגיה משתמשת ב-eUICC (כרטיס מעגל משולב אוניברסלי מוטבע) כדי לאחסן את כל המידע הדרוש על הרשת הסלולרית של המשתמש.

eSIM הופכים פופולריים יותר ויותר מכיוון שהם מציעים למשתמשים גמישות רבה יותר בכל הנוגע להחלפת רשתות סלולריות. הם גם מקלים על המשתמשים לנהל את תוכניות הנתונים שלהם, מכיוון שהם יכולים לעבור בין תוכניות שונות מבלי לשנות את כרטיס ה-SIM הפיזי שלהם. יתר על כן, eSIMs מאובטחים יותר מכרטיסי SIM.

eSIM הוא תקן חדש ל-SIM card המספק תמיכה במכשירים ניידים ומחשבים שלא מציעים חריץ SIM פיזי. בעצם, ה-eSIM הוא משובט דיגיטלי המאפשר למכשירים להתחבר לרשת הסלולרית של ספק השירותים המתאים.

כאשר מכשיר מתחבר לרשת סלולרית, הוא מתקשר עם המערכת של ספק השירותים כדי לקבל קוד זיהוי אוניברסלי (IMSI) וכדי לאמת את הכרטיס SIM שלו. עם eSIM, מכשיר זה מקבל קוד זיהוי מתאים דרך חיבור לאינטרנט אל המערכת של ספק השירותים, ולא דרך כרטיס SIM פיזי.

מה זה ESIM ?

ESIM

ה-eSIM עובד על פי מקור פתוח ותקן עולמי, כך שספקי השירותים יכולים להתחרות זה בזה ולהציע תמיכה למכשירי ה- eSIM של הלקוחות. ה-eSIM גם מאפשר יותר גמישות למשתמשים, שכן הם יכולים להחליף ספקי שירות בצורה פשוטה יותר, ואין צורך בהחלפת כרטיס SIM פיזי.

כמו כן, עם eSIM ניתן להוסיף יותר מספר טלפונים או מספרי חשבון למכשיר אחד, כך שאפשר להפעיל מספר חשבונות סלולריים על מכשיר יחיד. זה יכול להיות שימושי לכאלה שצריכים להפעיל מספר חשבונות סלולריים עבור עסק או עבור שימוש חוץ בתחבורה ציבורית.

בנוסף, כרטיסי SIM פיזיים נפגעים ממצבי חום, לחות, קרינת שמש וכו', ולעתים קרובות נדרש להחליפם. להבדיל מכך, eSIM אינו עומד בפני תנאי אלו ואינו דורש החלפה במצבים אלה.

שימוש ב ESIM

כדי להשתמש ב-eSIM, על המשתמש לבקש מספק השירותים לשלוח לו קוד QR או קובץ הגדרות. לאחר מכן, הוא צריך להתחבר לאינטרנט, לפתוח את התפריט המתאים במכשיר ולהזין את הקוד או לטעון את הקובץ המתאים. לאחר הפעלת ה-eSIM, משתמש יכול להתחבר לרשת סלולרית כרגיל.

כדי לקדם את השימוש ב-eSIM, ישנם יתרונות כספיים למשתמשים ולספקי השירותים כאחד. למשל, ספקי השירותים יכולים לחסוך בעלויות התפעול ובהשקעות בתשתיות ובספקי כרטיסי SIM, וזה יכול להוביל להורדת מחירי השירותים לצרכן. בנוסף, למשתמשים יש הזדמנות להחליף ספקי שירות בצורה יותר נוחה וזולה, ולא יהיה צורך להחליף את כרטיס ה-SIM שלהם.

ככל שהשימוש ב-eSIM מתפשט, יתכן שיהיו לספקי השירותים וליצרני מכשירים יתרונות נוספים. למשל, יכול להיות פשוט יותר להתחבר לרשתות סלולריות בינלאומיות ולקבל שירות סלולרי מספקי שירות מקומיים במדינות נוספות. כמו כן, ה-eSIM יכול להיות חלק מהחכמה המתקדמת יותר של מכשירים ניידים ומחשבים כגון רכבים חכמים ומכשירי IoT (ציוד חשמלי ואלקטרוני קטן וזול שמקושר לאינטרנט).

לעוד פרטים על ESIM וחבילות גלישה לחול מומלץ לראות באתר של פייקול שמספקת שירות חבילות גלישה ושיחות לחול תחת המותג מולטי טראבל https://www.paycall.co.il/esim/